aKu SaYaNG paDA Muuu~

Friday, August 5, 2011

biLe akU nA hapPY mCm oRg LAin ?

dear blog :)
miss u ^^

aku masih tertanyatanya bile aku boleyh dapat merase kan kebahagian ? aku nak life aku yg dulu , tpi...... mls na story :) da dua minggu aku ta dtg kelas , aku pon ta tahu knpe ngn aku jadi lemah sgt2 . HEI ,WAKE UP GIRL ! SAMPAI BILE KAW NA JADI MCM NIE !! ibu ayh harap kan kaw ! jgn sbb jantan kaw jdi mcm nie AISHAH !! kumbang bukan seekor ! hurmm , entah lah ,. ta tahu na mcm mne . life ak skunk nie KOSONG , ZERO n NOTHING ! baru aku sedar skunk nie yg dy banyk sgt2 tipu aku , (!) na kencing kaki kencing ! puuiiii laa ! igt ak tade otak na pk kew ???  ok , thx erk pada benda2 yg penah kaw tipu kt aku ! ak ta kan maafkan kaw :) susah bgi aku na caye kan boy :)

alone :(

guys , aku berhak kew mendapatkan kebahagiaan ? urmm~ knpe ak selalu merasakan kebahagian tu hadir dlm sekelip mate n sekejap jer ! ak ta penah merasakan kebahagiaan yg kekal . knape erk ? urmm~ sampai bile aku na mcm nie ? smpai bile ak kene hidup mcm nie ? kesian gile kt aku ! tpi ade kalenyer ak hpy bile aku tgl ngn adek ak yg kecik (annas fitri) :) . 

aku jelez tgk org kapelkapel dok jln sebelah aku . seriusly mmg aku jelez sgt2 . ta tahu knpe . HAHA . aku na jugak mcm dyorg , tpiiiiii ak mls na pk lah . aku jadi mcm tade felling kt boy . ta tahu knpe , hurmm . kesian lagi sekali kt aku~ :( aku na hpy weh ! tulungggg tuulungggg ! :DD HAHA . sengeettt sudaa jadinyer .
<------- aku lah yg tepi tu 

agak nyer, belum mase nyer lagi aku dpt kbhgiaan mcm korunk2. . yelaa , aku kn kecik ag ! HAHA . bosan kot idup sorg2 nie , mmg la ramai kawan boy , tpi ta sejiwa la ngn aku . bukan aku demind or seangkatan dgn nyer , tapi haty nie ta terbuka lagi na terima jejaka2 yg kacak d luar sana , takot kne tipu lagiiii~ huhu . 

kdg2 , kesian jugak kt boy yg tgh waiting . hehe . maaf yer korunk , ak ta dapat na terime korunk lagi , tunggu lah law ak da ad kje nty , baru pk pasal cintacintan nih :DD MAAF sgt2 taw , haty nie ta terbuka lagi untuk bercinta kali ke-2, , dikuatiri kecundang kali kedua . risaw gak kan , huhu .
*bukan bangga diri or pape pon , tpi kesian kt boyboy tu lah lame jugak mnunggu huhu ;) aku ta seHOT korunk ^^ huhu . .

waiting~

eh ! lagi 1 , knpe erk , setiap memori mesty kite igt ? ermm , kuat sungguh kotak fikiran aku nih mngumpul memorii . . huhuhu :) ak lemah dgn kenangan :( kdg2 give up pon aderr~ huhh ! benci kaw lah kenangan !! benci sgt2 . terseksa kot bile teringat :"( 


FULLSTOP :'(


*lagu pelengkap hidupku by erin Ft romi ; sedang berputarrr~~

Aku bagai laut tak bertepi dan tak berkarang
Aku bagai bintang yang tak ditemani malam

Melihat dirimu ada senyum canda dan tawa
Yang membuat aku tak ingin pergi darimu
Teringat janji lamamu kepadaku
Teringat aku teringat
Teringat saat kau masih ada di sini
Temaniku sepanjang hari
Bila kau pergi jauh ingatlah aku
Bila ku di sampingmu peluk tubuhku
Bila kau rindu aku panggil namaku
Ku datang menemuimu
Peluk erat jasadku jangan lepaskan
Tetaplah kau di sini arungi malam
Karena hanya dirimu belahan jiwa
Pelengkapku di dunia.. 

btw, lagu nie aku dapat dari 1 blog nie , best sgt2 lagu nie :) . sampaikan aku inbox fb gurl tu sbb ak na tahu tajuk lagu nih ! kehkehkeh :)

tibe2 teringat pulak kt janjijanji manis nyer duluuu :) mesty dy ta kan tunaikan kan ? coz dy da ade GF baruuuu~ :) kalaw dy ta tunaikan janjijanji dye , dye mesty tergolong dlm orgorg yg memungkiri janjinyer dan dye mesty d lakhanat oleh Allah SWT~ ok , ak tahu dy mmg ta kesah pon bab bab mcm nie kan , coz dy pk dy HOT ! perrliiisss lah weh ! :DD

firman Allah SWT :
Terdapat pandangan ulama yang menyatakan bahawa sifat iblis yang sering terdapat pada diri manusia yang paling teruk ialah memungkiri janji. Firman Allah dalam surah Ibrahim ayat 22, “Dan berkatalah pula iblis setelah selesai perkara itu, sesungguhnya Allah telah menjanjikan kamu dengan janji yang benar dan aku telah menjanjikan kamu lalu aku mungkiri janjiku itu kepada kamu; dan tiadalah bagiku sebarang alasan dan kuasa mempengaruhi kamu selain daripada aku telah mengajak kamu terburu-buru menurut ajakanku itu;  maka jangan kamu salahkan daku tetapi salahkan diri kamu sendiri. Aku tidak dapat menyelamatkan kamu dan kamu juga tidak dapat menyelamatkan daku. Sesungguhnya daripada dahulu lagi aku telah kufur ingkarkan (perintah tuhan) yang kamu sekutukan daku dengannya. Sesungguhnya orang-orang yang zalim beroleh azab yang tidak terperi sakitnya".
Memungkiri  janji juga adalah sifat golongan munafiq yang amat dibenci Allah dan Rasulnya. Allah menegaskan menerusi ayat 77 surah at-Taubah yang bermaksud, “akibatnya Allah menimbulkan perasaan munafiq ke dalam hati mereka (berkekalan) hingga ke masa mereka menemui Allah, kerana mereka telah memungkiri apa yang mereka janjikan kepada Allah dan juga kerana mereka sentiasa berdusta.”
Rasulullah juga mengatakan bahawa, "tanda orang munafiq itu ada tiga; apabila bercakap dia berdusta, apabila berbuat janji dia mungkirinya dan bila diberikan amanah dia mengkhianatinya.” Hadis sahih riwayat Imam Bukhari dan Imam Muslim.

renung2 kan dan selamat beramal :)

sabar aishah , sabar :) org yg sabar sntiase d sisi Allah :) alhamdulillah . 

thx dear blog ! 

:)

salam ramadhan dari SAYA  

~sukedukehidupsaya~

No comments:

Post a Comment